19 Ocak 2014 Pazar

Asp.net Mi Yoksa PHP Mi?



Asp.net Mi Yoksa PHP Mi?


ekrem yılmaz-asp-php
ekrem yılmaz-asp-php
Herkese merhabalar.Bugün uzun zamandır üzerinde düşündüğüm bir konu üzerine yazı yazmak istedim.Yazılım olaylarına ilk başladığımda yazılım dillerini araştırmaya başladım.Hemen hepsi üzerine baya eğildikten sonra herkes gibi 2 dil arasında kaldım. Asp.net ve PHP. Daha kolay ve anlaşılır olması bakımından PHP’ye yöneldim ve başladım öğrenmeye.İnternette video bakımından baya geniş bir öğrenim ağına sahip PHP.İlk başlarda internette çok kaynak bulunması bakımından olsun açık kaynaklı olması bakımından olsun baya hoşuma gitti.Yaptığım iş basitti, ne yaparsam yapayım elimdeki başka bir şeyi değiştirip istenene uyarlıyordum. İş bulma açısından bakıldığında da rahat iş bulunabilen bir alandı.
ekrem yılmaz-asp-php
ekrem yılmaz-asp-php
Fakat sonraları işler değişmeye başladı. Belki ebnim beceriksizliğimdendir bilmiyorum yerimde saymaya başladığımı farkettim. Farkettiğim bir şey daha vardı tanıdığım .net programcıların birçoğu işe PHP programcısı olarak başlamışlardı.Peki neydi onları .net yoluna iten sebepler. Şimdi başıma gelen bir olayı anlatmak istiyorum. Bir gün ailemin yanına tatile gitmiştim.Telefon geldi, beni php yazılım uzmanı pozisyonu için görüşmeye çağırdılar bir şirkete(İsim vermemem daha doğru olur): Görüşme günü geldi ve görüşme başladı.Klasik muhabbetler geçince bir ofisleri daha olduğunu öğrendim. Fakat diğer ofiste .Net programcıları varmış. Peki işler mi yetişmedi diye sordum.Aldığım cevap hayırdı.Peki neden? Aldığım cevap belki de çizgimi değişmeme sebep olacaktı. Cevap şuydu, “Koskoca .Net programcılarına PHP site mi yaptıracağız.”.İrkildim, gerçekten irkildim. Hep piyasada .Net programcılarının ayrı bir havada olduklarını biliyordum ama ilk kez birebir böyle patavatsızca bir söyleme maruz kaldım.
ekrem yılmaz-asp-php
ekrem yılmaz-asp-php
Tekrar başa döndüm ve araştırmaya başladım. İlk merak olduğum konu şu oldu belki sizin de dikkanizi çekmiştir. Devlet kurumlarının büyük siteleri genelde Asp.net le yazılmıştır. Neden PHP değil. Bence tek bir sebebi var o da güvenlik. PHP deki hatayı basit herkes görebilir fakat Asp.net’te öyle değil. Hemen büyük iş arama sitelerine baktım. Büyük firmaların hemen hepsi Asp.net ya da gene Microsoft’un piyasaya sürdüğü farklı programlama alanlarında ilan veriyorlardı. PHP’de vardı tabiki de ama ya ajanslar ya da tuhaf tuhaf siteler vermişlerdi ilanı. Ben de sürekli ajanslarda falan çalışmıştım. Kısacası ben Microsoft’a kaymaya çalışıyorum şuan. Hem daha ciddi işler için hem de daha iyi ücretler için.
Yazılımın y’sinden anlamayan ama yazılıma meraklı yeni başlayacaklar için böyle bir yazı yazmak istedim.Umarım faydalı olmuşumdur.Şimdiden başarılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder