20 Ocak 2014 Pazartesi

Mobil Savaşlar!


Mobil Savaşlar!


Bildiğiniz gibi akıllı telefon olayı son birkaç yıldır cep telefonu pazarını domine etmeye başlamıştır.Bununla birlikte temel işletim sistemleri yeni bir yapıya bürünmüştür. 2000′lerden itibaren işletim sistemi ve uygulamanın ne kadar önemli olduğu iPhone ürününe bağlı iOS işletim sistemi ve App Store uygulaması ile gösterilmiştir. Hatta Apple, işletim sistemi kapsamında Samsung ve Nokia gibi kendilerine ait mütevazi işletim sistemleri olan firmaları domine edip bu alanda büyük yatırımlar yapmalarına sebep olmuştur.
ekrem yılmaz-mobil savaşlar
ekrem yılmaz-mobil savaşlar
Özellikle 2010′lardan itibaren pazar son halini almaya başladı.Bir yanda Apple’ın tablet ve telefonlarında sunduğu iOS işletim sistemiyle iç içe App Store uygulama mağazası varken,diğer yanda Google’ın öncülüğünde kurulan mobil işletim sistemi Android ve uygulama sistemi olan Google Play duruyordu. O dönemlerde Samsung ve HTC yapmaları gerekeni yapıp Google tarafını seçtiler.Çünkü kendi işletim sistemleri ve uygulamalarına yatırım yapmak ve sıfırdan pazara girmek büyük riskler taşıyordu.O dönemde pazarın adet ve gelir bazında lideri konumunda olan Nokia ise kendi işletim sistemi ve uygulama mağazasında diretmeye karar verdi. Yeni bir soru çıktı ortaya, Nokia neden Android’e geçmemekte diretiyor? Artık neredeyse bütünleşik olan akıllı telefon pazarı ortadayken Nokia’nın Android’den bu denli uzak durmasına anlam vermek zor oluyordu.
Takvimler 2012 başlarını gösterdiğinde tablo tamamen değişti. İşletim sisteminlerinde pazara  artık Android hakimdi. Hem de %56,1 gibi ezici bir üstünlükle!iOS ise %22 ile ikinci sırada yer aldı. Nokia’nın Symbian %8,6′da kalırken, BlackBerry 6,9′da kaldı. Bilgisayar işletim sisteminin tartışmasız en büyüğü olan Microsoft’un mobil sistemlerde yaptığı atakların hemen hepsi sonuçsuzdu.Windows Mobile işletim sistemi %1,9′la pazarda komik denilebilecek bir paya sahipti. Microsoft, Windows Phone adını verdiği yeni mobil işletim sistemiyle artık ben de varım demeye çalışıyordu. 2013 itibarıyla pazarda iyi yerler alabilmrk için cep telefonu üreticileriyle anlaşmaya çalıştı.Android tercihi yaparak satış konusunda büyük avantaj elde eden Samsung bu duruma pek aldırış etmedi.Neredeyse yok olmak üzere olan Nokia için ise Microsoft bir çıkış yolu olabilirdi. Nokia belki de hayatının en büyük kararını alarak akıllı telefonda Microsoft’un işletim sistemini kullanmaya başladı. 2012′nin sonlarına doğru durumlar Nokia için iyiye gitmeye başladı ve en azından Nokia için düşüş durdu denilebilir. Geçen sene bu zamanlar, “Microsoft ve Nokia arasında galiba bi şeyler” yorumları yapılmaya başlanmıştı.Nitekim Nokia artık Microsoft’un olmuştu.
ekrem yılmaz-mobil savaşlar-nokia
ekrem yılmaz-mobil savaşlar-nokia
Bence Microsoft’un Nokia’yı satın alması,mobil pazar açısından her iki şirketin son kozları olabilir.Ya birbirlerinin bu pazarda yok oluş sebepleri olacaklar ya da kurtuluşları.Neler olacağını anlamamız için artık beklemekten başka çaremiz yok.
http://ekrem-yilmaz.net/mobil-savaslar/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder